عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 16 اسفند 1399
بازدید : 547
نویسنده : pone
سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد که ۱۴ یا ۱۵ مارس (۲۴/۲۵ اسفند) گزارش تحقیق درباره منشأ کرونا در چین را منتشر خواهد کرد.
 
                                                   بهداشت جهانی زمان انتشار گزارش کرونا را اعلام کرد

به گزارش «تاباک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «تدروس ادهانوم» دبیرکل سازمان‌جهانی ‌بهداشت که در یک کنفرانس خبری مجازی صحبت می‌کرد، حذف هرگونه اطلاعات از گزارش مقدماتی هیأت اعزامی این سازمان به شهر ووهان چین را نیز رد کرد.

اواسط ژانویه بود که سازمان جهانی بهداشت با موافقت چین اجازه پیدا کرد که هیأتی را به ووهان کانون اولیه ویروس کرونا اعزام کند.

پیش‌تر «پیتر بن امبارک» دانشمند ایمنی غذایی در سازمان جهانی بهداشت در پی پایان ماموریت این سازمان در چین، هرگونه تئوری منشاء آزمایشگاهی ویروس را بسیار بعید دانسته و گفته بود این نظریه نیاز به هیچ تحقیقی ندارد. وی در اظهارات هفته گذشته خود تاکید کرده بود که ویروس کرونا به احتمال زیاد از طریق حیوانات میزبان یا گوشت حیوانات وحشی منجمد به انسان منتقل شده و این احتمالات باید همچنان بررسی شود.

این در حالی است که روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از محققان سازمان جهانی بهداشت مدعی شده بود که چین از دادن اطلاعات درباره موارد اولیه ابتلا به کووید-۱۹ که می‌تواند به نحوه و زمان شیوع ویروس در چین کمک کند، خودداری کرده است.

سازمان جهانی بهداشت از زمان آغاز همه گیری کرونا با انتقاداتی روبرو شده است. منتقدان بر این باور بودند که این نهاد در آغاز شیوع ویروس کرونا بر دامنه بحران سرپوش گذاشته است. «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا هم از نخستین کسانی بود که نظریه منشاء آزمایشگاهی ویروس کرونا را از یکی از آزمایشگاه‌های ویروس شناسی ووهان؛ شهری که نخستین بار این ویروس در آن شناسایی شد، ارائه داد.

 

 
 

تاریخ : شنبه 16 اسفند 1399
بازدید : 535
نویسنده : pone

رئیس کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که نیروهای آمریکایی تا اول ماه می از افغانستان خارج نمی‌شوند.

آدام اسمیت، رئیس کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که نیروهای آمریکایی تا اول ماه می از افغانستان خارج نمی‌شوند.

این عضو مجلس آمریکا اظهار داشت: احتمال این وجود دارد که نیروهای آمریکایی در جریان سال جاری از افغانستان بیرون شوند، اما خروج آنها تا اول ماه می بعید به نظر می‌رسد.

رئیس کمیته نظامی مجلس نمایندگان آمریکا افزود: ما باید راهی را دریابیم که حضور ما بیشتر استراتژیک باشد و کمتر وسعت داشته باشد.

پیش از این، لیندزی گراهام، سناتور آمریکایی نیز گفته بود نیروهای آمریکایی زمانی از افغانستان خارج خواهند شد که شرایط مساعد باشد.

بر اساس توافقنامه دولت ترامپ با گروه طالبان قرار بود نیروهای خارجی تا اول ماه می سال جاری میلادی خاک افغانستان را  ترک کنند

انتهای پیام/

 
 

تاریخ : شنبه 16 اسفند 1399
بازدید : 677
نویسنده : pone

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که هیچ کس نمی‌تواند در مورد انحلال نهاد‌هایی که در قانون اساسی تسجیل شده تصمیم بگیرد.

 

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز شنبه (۱۶ حوت/ اسفند) در مراسم افتتاح سال سوم دوره هفدهم شورای ملی تاکید کرد که هیچ کس نمی‌تواند در مورد انحلال نهاد‌هایی که در قانون اساسی تسجیل شده تصمیم بگیرد.

وی خطاب به طالبان و پاکستان گفت: طالبان باید نیت صلح‌خواهی خود را عملا ثابت کرده و پاکستان باید افغانستان مستقل و آزاد را بپذیرد.

اشرف غنی اظهار داشت: اجماعی در سطح ملی، بین‌المللی، منطقوی و جهان اسلامی برای صلح پایدار که محصول آن یک افغانستان مستقل و مردم سالار باشد به وجود آمده و این فرصت بی‌نظیر است.

وی تاکید کرد که تضمین منطقه و جهان برای صلح پایدار در افغانستان یک امر حتمی و ضروری است. تلاش ما برای تقویت این اجماع و کسب تضمین منطقوی و بین‌المللی برای صلح پایدار در افغانستان جریان دارد.

اشرف غنی در مورد مدیریت روند صلح نیز گفت که مدیریت نادرست و غیر مدبرانه روند صلح خطراتی را هم با خود دارد که وی به عنوان رئیس جمهور کشور می‌خواهد نمایندگان را از آن آگاه بسازد؛ تحلیل این خطرات و مدیریت آن می‌تواند افغانستان را برای رسیدن به صلح نزدیک بسازد و اغماض و چشم پوشی از خطرات هم می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد.

محمد اشرف غنی همچنین در واکنش به طرح زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان درباره آینده افغانستان گفت که هر نهادی می‌تواند خیال و خوابی را در کاغذ بنویسد اما عملی نیست.

هر نهادی می‌تواند خیال و خوابی را در کاغذ بنویسد اما عملی نیست!

وی بیان داشت: «هر نهادی می‌‎تواند خیال و خوابی را در کاغذی بنویسد و راه حلی برای افغانستان توصیه کند؛ این کاغذها هم در گذشته نوشته شده، حال هم نوشته می‌شود و در آینده هم نوشته خواهد شد؛ اما وثیقه ما قانون اساسی ماست.»

وی با تاکید بر اینکه افغانستان به وثیقه دیگری جز قانون اساسی نیاز ندارد افزود: هیچ کس نمی‌تواند در مورد انحلال نهادهایی که در قانون اساسی تسجیل شده تصمیم بگیرد؛ قانون اساسی و نهادهای ملی پابرجا خواهد بود و یگانه راه تعدیل قانون اساسی هم مجرایی است که در خود این قانون تذکر یافته است.

زلمی خلیلزاد در سفر اخیرش به کابل طرحی را به دولت و شماری از سیاسیون افغانستان سپرده‌است که در آن، نقشه‌ راه ایجاد یک حکومت انتقالی پیش‌بینی شده‌است.

گفته می شود که این طرح که در ۱۰ صفحه به زبان انگلیسی ترتیب شده و چندین سناریوی احتمالی را برای ایجاد حکومتی زیر نام «دولت انتقالی صلح» پیش‌بینی می‌کند.

بر اساس این طرح قرار است یک ساختار سیاسی جدید به نام «دولت انتقالی صلح افغانستان»‌ به میان بیاید که دارای «سه قوه مستقل و مساوی اجراییه، شورای ملی و مقننه که دارای دادگاه‌ عالی و دادگاه‌های محلی» خواهد بود. بر اساس این سند «یک شورای عالی فقه اسلامی و یک کمیسیون تعدیل قانون اساسی» نیز ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

 


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس ponehnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com