پاک کننده آرایش طبیعی خود را در خانه بسازید (آموزش)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 21 آبان 1401
بازدید : 118308
نویسنده : pone

یکی از راه های داشتن پوستی سالم، استفاده از پاک کننده مناسب برای پاک کردن آرایش از روی صورت است. با توجه به قیمت بالای پاک کننده های شیمیایی موجود در بازار، استفاده از جایگزین های گیاهی سالم و مقرون به صرفه به نظر می رسد.
محصولات شوینده خانگی از ترکیبات بسیار جذاب و دارای خواص بالا هستند و استفاده از آنها می تواند باعث شادابی پوست شود. این نوع پاک کننده برای افرادی که می خواهند از محصولات ارگانیک استفاده کنند بسیار مناسب است و می تواند همراهی همیشگی برای داشتن پوستی سالم باشد.
مهمترین مزیت استفاده از پاک کننده های آرایش خانگی این است که پاک کننده های آرایش غیر ارگانیک و تجاری می توانند اثرات آلرژیک زیادی برای مصرف کنندگان داشته باشند. اما در صورت استفاده از محصولات ارگانیک میزان بروز این عوارض جانبی بسیار کاهش می یابد. به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان و متخصصان بر استفاده از محصولات گیاهی و دستی و پاک کننده ها تاکید دارند.
من فاطمه حبشی هستم و در این آموزش کوتاه به نحوه انجام بهترین پاک کننده آرایش می پردازم. پیشاپیش از همکاری شما با این مقاله سپاسگزاریم.
1- روغن نباتی
این یک گزینه رایج است که از روغن برای پاک کردن آرایش استفاده می کند. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما روغن زیتون می تواند چربی اضافی را از منافذ شما پاک کند. با روغن مناسب می توانید پوست های خیلی چرب یا خیلی خشک را متعادل کنید، زیرا پاک کردن آرایش با روغن برای انواع پوست مناسب است. رایج ترین روغن ها برای این کار روغن زیتون و کرچک و همچنین روغن آفتابگردان، گلرنگ، آووکادو و نارگیل هستند.
همچنین ببینید: آکنه ولگاریس (علائم، علل و روش های درمان و پیشگیری)
برای استفاده از این روغن ها به عنوان پاک کننده آرایش، بسته به نوع پوست خود، مقدار کمی از ترکیبات روغن فوق را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید (نیازی به پیش شستشو یا مرطوب کردن پوست ندارید). و بگذارید بین لایه ها خشک شود. صورت خود را با قسمت تمیز حوله پاک کنید و یک لایه روغن ملایم به صورت خود بمالید تا جذب شود.
۲- آلوئه ورا
ژل آلوئه ورا یکی از مواردی است که می توان آن را با هر غذایی ترکیب کرد و فرمول معجزه آسایی ایجاد کرد. ژل آلوئه ورا همچنین می تواند به تنهایی برای پاک کردن آرایش، تقویت ابروها و مژه ها و تمیز کردن منافذ پوست استفاده شود.
3 - پزشکی
عسل که به طور طبیعی ضد باکتری است، به عنوان یک ضد آکنه عمل می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد. برای استفاده از عسل به عنوان پاک کننده آرایش، عسل را با کمی آب مخلوط کرده و با حرکات دایره ای روی صورت ماساژ دهید و بعد از 10 دقیقه با آب ولرم بشویید.
4-رز
این عصاره گیاهی علاوه بر پاک کردن آرایش، خاصیت روشن کنندگی نیز دارد. مهم ترین نکته در استفاده از گلاب برای پاک کردن آرایش این است که مقدار گلاب مصرفی باید کمی زیاد باشد تا بتواند آرایش روغنی را پاک کند. معمولا از گلاب همراه با مواد دیگر برای پاک کردن آرایش استفاده می شود.
پاک کننده آرایش طبیعی
همانطور که می دانید مواد گیاهی در پاک کردن آرایش در مقایسه با مواد شیمیایی قوی نیستند. بنابراین گاهی اوقات با ترکیب یک یا چند مورد از این مواد می توان اثر پاک کنندگی آنها را افزایش داد. در ادامه به معرفی ترکیبات گیاهی موثر برای پاک کردن آرایش می پردازیم.
همچنین بخوانید : تمرینات پارافین تراپی در منزل بدون تجهیزات
ترکیبی از شیر و عسل
برای تهیه این محلول، 5 قاشق غذاخوری شیر بدون چربی را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. به یاد داشته باشید که شیر باید چند دقیقه در دمای اتاق باشد، زیرا شیر خیلی داغ یا سرد می تواند کیفیت محلول را تحت تاثیر قرار دهد. این مقدار پاک کننده طبیعی برای یک بار پاک کردن آرایش کافی است.
ترکیبی از آلوئه ورا و عسل
ژل آلوئه ورا و عسل را به نسبت مساوی مخلوط کنید و 2 قاشق غذاخوری روغن نباتی به آن اضافه کنید تا اثر پاک کنندگی افزایش یابد. مخلوط رب را در ظرفی ریخته و به مدت یک تا دو هفته در یخچال قرار دهید.
ترکیبی از جوجوبا و ویتامین E
برای تهیه یک پاک کننده خانگی با خاصیت ضد التهابی و مرطوب کنندگی، یک تا دو قاشق غذاخوری روغن جوجوبا را با مایع داخل کپسول ویتامین E مخلوط کنید، می توانید چند قطره روغن زیتون یا نارگیل نیز به این ترکیب معجزه آسا اضافه کنید. به راحتی می توانید این پاک کننده را با یک پد پنبه ای روی پوست خود پخش کنید.
روغن کرچک را با آب لیمو مخلوط کنید
ترکیبی از روغن کرچک، روغن زیتون و چند قطره آب لیمو یک راه عالی برای پاک کردن آرایش از روی پوست خشک است. اما در واقعیت، این ترکیب فقط یک پاک کننده آرایش نیست. خواص ضد التهابی و ضد حساسیت محلول روغن کرچک باعث بهبود لایه سطحی پوست پس از مدتی استفاده می شود. به همین دلیل باعث ایجاد نرمی و لطافت در صورت می شود.
همچنین بخوانید : چگونه رژ لب واقعی و تقلبی را از یکدیگر تشخیص دهیم؟
ترکیبی از گلاب و روغن نارگیل
برای تهیه این شوینده خانگی می توانید یک تا دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به یک لیوان گلاب اضافه کنید. این پاک کننده آرایش دست ساز دارای خواصی مانند حفظ تعادل چربی پوست است. صورت را روشن و تمیز کنید. و منافذ را عمیقا تمیز کنید و وجود گلاب به روشن شدن پوست کمک می کند.
در پایان این مطلب به این نکته اشاره می کنم که این پاک کننده های گیاهی برای آرایش روزانه استفاده می شوند و جایگزین دائمی پاک کننده های شیمیایی نخواهند بود، اما می توانید برای تقویت صورت خود چند روز در هفته از این پاک کننده ها استفاده کنید. . پوست و آرایش استفاده شده را پاک کنید.
همچنین توصیه می کنم در صورت بروز واکنش آلرژیک به این مواد، مصرف آنها را قطع کرده و با پزشک مشورت کنید.
من فاطمه حبشی، متخصص و مدرس زیبایی پوست و مو هستم و از شما بابت مطالعه این مقاله سپاسگزارم. برای اطلاعات بیشتر آموزشی می توانید به دوره آکادمی فلدورا مراجعه کنید.V

https://fatemehhabashi.com/natural-makeup-remover/




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس ponehnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com