عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 1 اسفند 1401
بازدید : 732
نویسنده : pone

یافتن روستا در ماینکرفت چه مزایایی دارد؟ این نوع اماکن چه جایی هستند و چگونه می‌توان آنها را پیدا کرد؟ در این مقاله می‌خواهیم به بررسی راه‌های یافتن روستا در ماینکرفت بپردازیم و با راه‌های مختلف آن بیشتر آشنا شویم.

 

روستا در ماینکرفت چیست؟
یافتن روستا در ماینکرفت چگونه است؟ ماینکرفت یکی از بازی‌های بسیار محبوب در جهان است که از سال 2009 برای اولین بار منتشر شده است و تا سال 2021 به عنوان پرفروش‌ترین بازی در جهان شاخته شده است. سبک بازی به صورت جهان باز بوده و در آن باید برای بقا تلاش کنید. جالب است بدانید که تعداد بازیکنان فعال ماهانه این گیم، در حدود 140 میلیون نفر است که رقم بسیار بالایی می‌باشد.

 

روستا در ماینکرفت یکی از المان‌هایی است که با آن مواجه می‌شوید. همانند حیوانات، موجودات متخاصم و غیره. این عنصر، به صورت یک مجموعه یا سری از ساختمان‌ها و سازه‌های دیگر است که به‌طور طبیعی در جهان فرازمینی ایجاد می‌شوند. در این بخش‌ها موجوداتی مانند اهالی روستا، گربه‌ها، گولم‌های آهنی، دام‌های منفعل، روستائیان زامبی و تاجران زندگی می کنند. یافتن روستا در ماینکرفت می‌تواند به عنوان منبعی از منابع برای بازیکن تلقی شود که از تجارت، صندوقچه‌ها و مواد یافت شده در آن را به او می‌دهد. روستاها نیز هدف حملات تهاجمی illager ها هستند.

 

چرا باید اقدام به یافتن روستا در ماینکرفت کنیم؟
روستاها محلی برای زندگی روستاییان هستند که در آنجا به آرامی زندگی می‌کنند و در طول شب، گولم‌های آهنی از آنها در برابر زامبی‌ها محافظت می‌کنند. بازیکنان باید سعی کنند از روستاییان به دلیل مفید بودن آنها محافظت کنند. اما چرا باعث می‌شود تا ما اقدام به یافتن روستا در ماینکرفت کنیم؟ این کار چه مزایایی برای شما خواهد داشت. در این حالت می‌توان گفت:

 

زیبایی و تزئین: روستاییان نزدیکترین عناصر به NPCها در Minecraft هستند. بازیکنان می‌توانند از آنها برای ایفای نقش‌های خاص در سازه‌های خود استفاده کنند. روستاییان بر اساس حرفه و منطقه خود انواع اسکین‌ها را دارند. بازیکنان می‌توانند از روستاییان به عنوان تزئینات در Minecraft استفاده کنند. با کمی خلاقیت می‌توان از روستاییان برای ایفای انواع نقش‌ها استفاده کرد.
فارم آهن: با کمی تلاش، بازیکنان می‌توانند تقریبا برای هر آیتم در Minecraft یک مزرعه ایجاد کنند. شما می‌توانید از روستاییان برای ساخت مزارع آهن به صورت اتوماتیک استفاده نمایید. در این حالت، وقتی گروهی از دهکده‌ها می‌ترسند، یک گولم آهنی برای محافظت از خود می‌سازند. بازیکنان می‌توانند از غارتگرها یا زامبی‌ها برای ترساندن روستاییان و وادار کردن آنها به تولید گولم‌های آهنی استفاده کنند. گولم‌های آهنی پس از مرگ، شمش‌های آهن و poppy را ایجاد می‌کنند.


دستاوردها: دستیابی به اکثر دستاوردها و پیشرفت‌های مربوط به روستاییان بسیار آسان است. بازیکنانی که قصد دارند دستاوردها یا پیشرفت‌های سریع را اجرا کنند، باید روستاییان را هدف بگیرند.
فارم xp: روستاییان یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دریافت XP در Minecraft هستند. بازیکنان می‌توانند با روستاییان معامله کنند تا آیتم‌های متنوعی را به همراه برخی امتیازات تجربه دریافت کنند. با ساختن یک trading hall، بازیکنان نگران ساخت مزرعه XP نخواهند بود. روستاییان می‌توانند اقلام ارزان قیمت مانند کاغذ، گوشت گندیده و شیشه بخرند. با فروش این اقلام که به راحتی در دسترس هستند، بازیکنان می‌توانند زمردهای براق و مقادیر مناسبی از XP دریافت کنند.
تجارت و داد و ستد: مهم‌ترین مزیت و هدف از ساخت روستا، تجارت یا Trading است. با تجارت با روستاییان، بازیکنان می‌توانند اقلام ارزشمندی مانند غذا، جادو، زره، شمشیر، سلاح و غیره را دریافت کنند.

 

چگونه در ماینکرفت روستا پیدا کنیم؟
برای یافتن روستا در ماینکرفت، به طور طبیعی این اماکن در این بازی قرار داده شده‌اند. در اولین راهنمایی باید گفت روستاها را می‌توان در بیوم‌هایی مانند کویر، دشت‌ها، Savanna، Taiga و Tundra برفی یافت. در رابطه با چگونگی یافتن روستا در بازی ماینکرافت به این نکته توجه کنید که سبک و معماری هر روستا بر اساس بیوم آن متفاوت است. اما بیشتر آنها شامل تعداد زیادی خانه، مزرعه، و یک یا دو سازه بزرگتر هستند که همگی با مسیرهای روشن به هم متصل می شوند.

در مود بقا، هیچ راه خاصی برای یافتن نزدیک‌ترین دهکده Minecraft وجود ندارد. تنها روش یافتن روستا در ماینکرفت آن است که فقط شروع به کاوش در هر یک از بیوم‌های فوق کنید.

 

یافتن روستا در ماینکرفت در ویندوز
روش دیگر، استفاده از ویلجر یاب در ماینکرفت است که در این حالت می‌توانید از یک ابزار داخلی در این بازی استفاده کرده و با این کار می‌توانید موقعیت روستا را نشان دهید. این کار می‌تواند همچنین از سردرگم شدن شما نیز جلوگیری نموده و یک راه سریع برای یافتن روستا باشد. برای این کار ابتدا دستور locate village/ را در کنسول فرمان وارد کنید. سپس اینتر بزنید. حال می‌توانید نزدیکترین روستا را بیابید. برای یافتن این مکان، شما می‌توانید دکمه F3 را زده و در این صورت می‌توانید مختصات خود را بیابید. سپس به سمت مختصات خود حرکت کرده و یا از Fly نیز استفاده کنید.

 

نکته: برای استفاده از این چیت‌ها، بایستی یک دنیای تک نفره که در آن کد تقلب‌ها فعال شده‌اند، ایجاد کنید. در این حالت حال جهانی ایجاد می‌شود که امکان وارد کردن چیت‌ها را دارد.جوان ایرانی (irjavan.com)

راهکار دیگر یافتن روستا در ماینکرفت این است که شما می‌توانید مختصات این مکان‌ها را در حالت Creative از طریق پیاده یا پرواز پیدا کنید. همچنین برای شروع کردن بازی در نزدیکی یک روستا، می‌توانید از سد ماینکرفت با یک دهکده در نزدیکی تخم ریزی استفاده نمایید.

استفاده از سکوهای فرمان برای یافتن روستا در ماینکرفت نیز می‌تواند مانند روشی که قبلتر بیان کردیم نیز استفاده شود. در این حالت می‌توانید به عنوان مثال، فرمان گپ را کشیده و عبارت find village / را تایپ نمایید. سپس می‌توانید گزینه Enter را زده و آن را به نزدیکترین روستا بازیابی نمایید.

استفاده از Chunkbase نیز می‌تواند ایده دیگری برای یافتن دهکده‌ها باشد که می‌توانند کاملا به موقعیت یک روستا ما را نزدیک کنند. با این حال دقیق نیستند.

 

یافتن روستا در ماینکرفت در موبایل
اگر می‌خواهید در موبایل آن را بازی کنید، می‌توانید راهکار زیر را به کار بگیرید:

گزینه Play را انتخاب کنید.
یک جهان را انتخاب نمایید. برخلاف Minecraft در ویندوز، امکان فعال کردن چیت‌ها از داخل بازی در نسخه موبایل وجود دارد. به این معنی که شما می‌توانید هر دنیایی را انتخاب کنید.
بر روی گزینه Pause در بالا کلیک کنید. در صورتی که از قبل تقلب‌ها را در دنیای خود فعال کرده‌اید، می‌توانید بر روی نماد چت ضربه بزنید.
در غیره اینصورت بر روی گزینه Setting کلیک کرده (در منوی بازی). سپس به قسمت World Option بروید. حال می‌توانید در این بخش، گزینه‌ای تحت عنوان Activate Cheats را مشاهده کنید.
آن را فعال کرده و بر روی گزینه Continue کلیک کنید.


حال بازی خود را از سر گرفته و روی گزینه X در گوشه سمت راست بزنید. آیکون Chat را کلیک کرده و یک باکس پیام برای شما نمایش داده می‌شود.
دستور “locate” را وارد کنید. روی فیلد متن ضربه بزنید، /locate village را تایپ کنید، و سپس روی → در سمت راست سمت راست قسمت متن ضربه بزنید.
حال نتیجه‌ای نمایش داده می‌شود که در آن می‌توانید مختصات روستا را بیابید. به عنوان مثال نتیجه این چیت می‌تواند به صورت روبرو باشد: The nearest Village is at block -65, (y?), 342
همچنین شما می‌توانید از دستور teleport استفاده کنید. باکس چت را باز کرده و مقدار زیر را در آن وارد کنید: /tp [username] [x-coordinate] [y-coordinate] [z-coordinate]
نام کاربری و مشخصات را در مقادیر داخل براکت جایگزین کنید. در این حالت لازم است مقدار y را حدس بزنید. معمولا باید مختصات y را حدس بزنید که ارتفاع دهکده را تعیین می‌کند.
روی علامت → ضربه بزنید. در سمت راست کادر متن قرار دارد. این کار باعث می‌شود شما را به مختصات وارد شده خود از راه دور منتقل ‌کند. شما می‌توانید از این دستور تا زمانی که مختصات y آنقدر بالا نباشد که سقوط از بالا شما را بکشد یا طوری که شما را در داخل دیوار قرار دهد.

 

شیوه یافتن روستا در ماینکرفت کنسول
در نهایت به شیوه رفتن به روستا از طریق ماینکرفت اشاره می‌کنیم که در این حالت می‌توان گفت:

در این روش، نمی‌توانید از چیت استفاده کنید. بنابراین به جای آن، بایستی کد اولیه یک جهان را پیدا کنید و سپس آن را به صورت آنلاین در دهکده یاب وارد کنید تا مکان یک دهکده را پیدا کنید. پس از انجام این کار، می‌توانید با استفاده از نقشه به صورت دستی به مکان روستا سفر کنید.
وارد بازی در کنسول شوید و بر روی گزینه Play Game کلیک کنید.
حال بایستی یک جهان را انتخاب کرده و گزینه A یا X را برای انتخاب و باز کردن آن بزنید.


به Seed جهانی که انتخاب شده دقت کنید که مجموعه‌ای از اعداد است. شما باید آن رشته اعداد را در یک وب سایت در رایانه خود وارد کنید تا دهکده‌های جهان خود را پیدا کنید.
حال به این لینک مراجعه کنید. این سایت ChunkBase village finder است که قبلا به آن اشاره‌ای کردیم.
seed number جهان خود را در سایت وارد کنید و حالا می‌توانید بر روی گزینه Find Villagers کلیک کنید.
حال نقشه‌ای نشان داده می‌شود که نقطه‌های زرد را در اطراف شبکه نقشه نشان می‌دهد. این نقاط نشان دهنده روستاها هستند.
به پایین اسکرول کرده و منویی که روی آن 13 and above است را باز کنید. آن را روی حالت XOne/PS4 یا X360/PS3 بگذارید. این کار می‌تواند نقشه روستاها را برای حالت کنسول اصلاح کند.
حال شما می‌توانید با زومت اوت کردن و یا رفتن به بالا یا پایین و چپ و راست نقشه، نقاط را مشاهده کنید.


یکی از نقاط زرد روی نقشه را انتخاب کنید، سپس به مختصاتی که در پایین گوشه سمت چپ نقشه ظاهر می‌شود نگاه کنید. به این مختصات توجه کنید تا بدانید مکان این روستاها کجا هستند.
یک نقشه بسازید و آن را تجهیز کنید. با استفاده از نقشه به سمت روستا حرکت کنید. زمانی که به نقاط x, z رسیدید، در نزدیکی روستا هستید.
نکته: توجه کنید که این سایت دقیق نیست ولی می‌توانید اطراف مختصاتی که داده سات را بگردید تا روستاها را بیابید. پس از رسیدن به مختصات x,z می‌توانید به دنبال مقدار y آن نیز باشید.

 

چگونه در ماینکرفت روستا پیدا کنیم؟ یافتن آن در pc + موبایل و کنسول


تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1401
بازدید : 380
نویسنده : pone

متن آهنگ داش مهدی محسن لرستانی

این سرزمینِ عشقه
این سرزمینِ شیره
از خاک این سرزمین
پهلوانی نمیره
تیکه کلامشانه
یا ولی و یا علی
با غیرت و تعصب
سر مو کنن زندگی
اول و آخر یه کلام
سالار کل دنیا
همیشه بالای بالاس
پرچم تو کرمانشاه
فقط سکوی اول
فقط مدال طلا
لیاقتشه داری
تو داش مهدی به مولا
داش مهدی حاتمی
نمونه پهلوانی
سالار مردانگی
جهانیه جهانی
شیرمرد ای دیاره
خدایی افتخاره
برای خاک کرمانشاه
قهرمانی میاره
اول و آخر یه کلام
سالار کل دنیا
همیشه بالای بالاس
پرچم تو کرمانشاه
فقط سکوی اول
فقط مدال طلا
لیاقتشه داری
تو داش مهدی به مولا

 آهنگ جدید محسن لرستانی به نام «داش مهدی»


تاریخ : شنبه 21 آبان 1401
بازدید : 118473
نویسنده : pone

یکی از راه های داشتن پوستی سالم، استفاده از پاک کننده مناسب برای پاک کردن آرایش از روی صورت است. با توجه به قیمت بالای پاک کننده های شیمیایی موجود در بازار، استفاده از جایگزین های گیاهی سالم و مقرون به صرفه به نظر می رسد.
محصولات شوینده خانگی از ترکیبات بسیار جذاب و دارای خواص بالا هستند و استفاده از آنها می تواند باعث شادابی پوست شود. این نوع پاک کننده برای افرادی که می خواهند از محصولات ارگانیک استفاده کنند بسیار مناسب است و می تواند همراهی همیشگی برای داشتن پوستی سالم باشد.
مهمترین مزیت استفاده از پاک کننده های آرایش خانگی این است که پاک کننده های آرایش غیر ارگانیک و تجاری می توانند اثرات آلرژیک زیادی برای مصرف کنندگان داشته باشند. اما در صورت استفاده از محصولات ارگانیک میزان بروز این عوارض جانبی بسیار کاهش می یابد. به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان و متخصصان بر استفاده از محصولات گیاهی و دستی و پاک کننده ها تاکید دارند.
من فاطمه حبشی هستم و در این آموزش کوتاه به نحوه انجام بهترین پاک کننده آرایش می پردازم. پیشاپیش از همکاری شما با این مقاله سپاسگزاریم.
1- روغن نباتی
این یک گزینه رایج است که از روغن برای پاک کردن آرایش استفاده می کند. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما روغن زیتون می تواند چربی اضافی را از منافذ شما پاک کند. با روغن مناسب می توانید پوست های خیلی چرب یا خیلی خشک را متعادل کنید، زیرا پاک کردن آرایش با روغن برای انواع پوست مناسب است. رایج ترین روغن ها برای این کار روغن زیتون و کرچک و همچنین روغن آفتابگردان، گلرنگ، آووکادو و نارگیل هستند.
همچنین ببینید: آکنه ولگاریس (علائم، علل و روش های درمان و پیشگیری)
برای استفاده از این روغن ها به عنوان پاک کننده آرایش، بسته به نوع پوست خود، مقدار کمی از ترکیبات روغن فوق را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید (نیازی به پیش شستشو یا مرطوب کردن پوست ندارید). و بگذارید بین لایه ها خشک شود. صورت خود را با قسمت تمیز حوله پاک کنید و یک لایه روغن ملایم به صورت خود بمالید تا جذب شود.
۲- آلوئه ورا
ژل آلوئه ورا یکی از مواردی است که می توان آن را با هر غذایی ترکیب کرد و فرمول معجزه آسایی ایجاد کرد. ژل آلوئه ورا همچنین می تواند به تنهایی برای پاک کردن آرایش، تقویت ابروها و مژه ها و تمیز کردن منافذ پوست استفاده شود.
3 - پزشکی
عسل که به طور طبیعی ضد باکتری است، به عنوان یک ضد آکنه عمل می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد. برای استفاده از عسل به عنوان پاک کننده آرایش، عسل را با کمی آب مخلوط کرده و با حرکات دایره ای روی صورت ماساژ دهید و بعد از 10 دقیقه با آب ولرم بشویید.
4-رز
این عصاره گیاهی علاوه بر پاک کردن آرایش، خاصیت روشن کنندگی نیز دارد. مهم ترین نکته در استفاده از گلاب برای پاک کردن آرایش این است که مقدار گلاب مصرفی باید کمی زیاد باشد تا بتواند آرایش روغنی را پاک کند. معمولا از گلاب همراه با مواد دیگر برای پاک کردن آرایش استفاده می شود.
پاک کننده آرایش طبیعی
همانطور که می دانید مواد گیاهی در پاک کردن آرایش در مقایسه با مواد شیمیایی قوی نیستند. بنابراین گاهی اوقات با ترکیب یک یا چند مورد از این مواد می توان اثر پاک کنندگی آنها را افزایش داد. در ادامه به معرفی ترکیبات گیاهی موثر برای پاک کردن آرایش می پردازیم.
همچنین بخوانید : تمرینات پارافین تراپی در منزل بدون تجهیزات
ترکیبی از شیر و عسل
برای تهیه این محلول، 5 قاشق غذاخوری شیر بدون چربی را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. به یاد داشته باشید که شیر باید چند دقیقه در دمای اتاق باشد، زیرا شیر خیلی داغ یا سرد می تواند کیفیت محلول را تحت تاثیر قرار دهد. این مقدار پاک کننده طبیعی برای یک بار پاک کردن آرایش کافی است.
ترکیبی از آلوئه ورا و عسل
ژل آلوئه ورا و عسل را به نسبت مساوی مخلوط کنید و 2 قاشق غذاخوری روغن نباتی به آن اضافه کنید تا اثر پاک کنندگی افزایش یابد. مخلوط رب را در ظرفی ریخته و به مدت یک تا دو هفته در یخچال قرار دهید.
ترکیبی از جوجوبا و ویتامین E
برای تهیه یک پاک کننده خانگی با خاصیت ضد التهابی و مرطوب کنندگی، یک تا دو قاشق غذاخوری روغن جوجوبا را با مایع داخل کپسول ویتامین E مخلوط کنید، می توانید چند قطره روغن زیتون یا نارگیل نیز به این ترکیب معجزه آسا اضافه کنید. به راحتی می توانید این پاک کننده را با یک پد پنبه ای روی پوست خود پخش کنید.
روغن کرچک را با آب لیمو مخلوط کنید
ترکیبی از روغن کرچک، روغن زیتون و چند قطره آب لیمو یک راه عالی برای پاک کردن آرایش از روی پوست خشک است. اما در واقعیت، این ترکیب فقط یک پاک کننده آرایش نیست. خواص ضد التهابی و ضد حساسیت محلول روغن کرچک باعث بهبود لایه سطحی پوست پس از مدتی استفاده می شود. به همین دلیل باعث ایجاد نرمی و لطافت در صورت می شود.
همچنین بخوانید : چگونه رژ لب واقعی و تقلبی را از یکدیگر تشخیص دهیم؟
ترکیبی از گلاب و روغن نارگیل
برای تهیه این شوینده خانگی می توانید یک تا دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به یک لیوان گلاب اضافه کنید. این پاک کننده آرایش دست ساز دارای خواصی مانند حفظ تعادل چربی پوست است. صورت را روشن و تمیز کنید. و منافذ را عمیقا تمیز کنید و وجود گلاب به روشن شدن پوست کمک می کند.
در پایان این مطلب به این نکته اشاره می کنم که این پاک کننده های گیاهی برای آرایش روزانه استفاده می شوند و جایگزین دائمی پاک کننده های شیمیایی نخواهند بود، اما می توانید برای تقویت صورت خود چند روز در هفته از این پاک کننده ها استفاده کنید. . پوست و آرایش استفاده شده را پاک کنید.
همچنین توصیه می کنم در صورت بروز واکنش آلرژیک به این مواد، مصرف آنها را قطع کرده و با پزشک مشورت کنید.
من فاطمه حبشی، متخصص و مدرس زیبایی پوست و مو هستم و از شما بابت مطالعه این مقاله سپاسگزارم. برای اطلاعات بیشتر آموزشی می توانید به دوره آکادمی فلدورا مراجعه کنید.V

https://fatemehhabashi.com/natural-makeup-remover/


تاریخ : جمعه 6 خرداد 1401
بازدید : 594
نویسنده : pone


حائز اهمیت است بدانید که کاربر می تواند از باک این دستگاه را بسته با نیاز خود با موارد خوشبو کننده یا سم پر کرده و مورد استفاده قرار دهد . کافیس کاربر دستگاه را به برق و آب متصل کرده و دکمه استارت دستگاه را فشار دهد . موتورهای مورد استفاده به انتخاب مشتری ، موتوژن ، الکتروژن و چینی درجه ۱ می باشد که قدرتی معادل با ۱٫۵ اسب بخار را برای کاربران فراهم می نماید . ردیابی بلسترهای چرخ فشار بالا از مجموعه هایی با نازل های متعدد تشکیل شده است که از طریق چرخ چرخ خودرو دنبال می شوند. علاوه بر این، برای بالا بردن هرچه بیشتر کیفیت، بدنه توسط یک لایه رنگ کوره ای در دمای بسیار بالا یعنی ۲۰۰ درجه سلسیوس پوشیده شده است؛ که علاوه بر محافظت کامل بدنه در برابر زنگ زدگی، امامان ایجاد خط و خش و فرسوده سازی را نیز در بدن به صفر می رساند. استفاده از این پمپ ها که دارای مهر استاندارد ملی ایران می باشد و گرید انرژی A را کسب کرده است علاوه بر افزایش راندمان دستگاه در کاهش مصرف انرژی دستگاه نیز بسیار موثر بوده و هزینه های جاری کاربر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد .

استفاده از کنترلر ها مراقبت از باغ را راحت و آسان کرده و مصرف آب را کاهش می دهد. با اتصال تابلو برق مخصوص به موتور پمپ استفاده از این سیستم در مرغداریها و گلخانه ها بسیار سهل و آسان است. باک این دستگاه دارای ظرفیت بسیار بالا بوده و آبگیری و خالی شدن باک به صورت کاملاً خودکار انجام می شود. پروانه بکار رفته در این دستگاه از نوع ۱۲ پر می باشد که در داخل دستگاه قرار دارد و با دوان بیار سریع خود باعث گسیخته شدن ساختار آب می شود و در واقع آب را به مه تبدیل می نماید. و تنها هزینه ای که پرداخت میکنید قیمت شستشو ماشین در محل است و حتی هزینه ایاب و ذهاب هم پرداخت نمیکنید. از این وسیله می توان در کشتزار های وسیع، گلخانه ها، باغ های میوه و یا حتی باغچه های خانگی استفاده کرد. در سیستم مه پاش آب با کیفیت مناسب باید وارد سیستم شود و حتما باید از فیلتر استفاده شود چون نازل های مورد استفاده خیلی ریز می باشند و کوچکترین ذرات در آب باعث گرفتگی نازل ها می شود این فیلترها توانایی جذب ذرات حتی تا 5 میکرون را هم دارند.

این رنگ در واقع باعث افزایش طول عمر مفید بدنه شده است چرا که مه پاش را قادر می کند در بدترین شرایط آب و هوایی سال های سال کار کند . دستگاه پمپ واترجت کارواش صنعتی راندمان سودمند کاری و طول عمر بالاتری در مقایسه با نمونه های مشابه خود دارد. مهساز صنعتی ۲۴۰۰۰ دکتر قشلاق، از ظرفیت و راندمان بالایی برخوردار است؛ از این رو قادر به تولید مه در مقدار انبوه می باشد. از آنجا که اغلب مرغداری ها ائم سالن های پرورش مرغ گوشتی، تولید تخم مرغ و مرغ بومی به صورت بسته هستند، کنترل دما و رطوبت سخت می شود. کم قیمت ترین مه پاش ها، مه پاش های بدون پمپ می باشد که به وسیله ی فشار آب شهر کار می کنند. در ادامه دو مدل از رایج ترین برس های مورد استفاده در دستگاه کارواش تمام اتوماتیک را بررسی خواهیم کرد. از این رو دکتر قشلاق از بهترین و شناخته شده ترین موتور ها در این دستگاه ها استفاده کرده است .

بنابراین، بدون خیساندن گیاهان، گرمای گلخانه را جذب کرده و آنها را خنک می کنند. رطوبت خروجی در این مه پاش ۳ بار فیلترینگ می شود تا کیفیت ایده آل را به دست آورده و بدون کوچکترین قطره آب باشد . استفاده از دستگاه پمپ کارواش صنعتی به کاربری خاصی محدود نشده و تقریبا در نظافت تمامی وسایل مورد استفاده قرار می گیرد. برای ایجاد فشار مورد نظر معمولا از پمپ های آب فشار قوی صنعتی به همراه دینام های صنعتی استفاده میشود. مه پاش بر اساس اندازه ی گلخانه و میزان نیاز محصولات به آب انتخاب می شوند.نقش مه پاش بسیار در گلخانه مهم است مثلا زمستان یکی از فصل هایی است که محصول ها گلخانه یخ می زنند و البته با وجود دستگاه مه پاش این احتمال دیگر وجود ندارد. یکی دیگر از استفاده ی های بسیار مهم دستگاه استفاده به منظور ضدعفونی سالن های مختلف می باشد. همچنین برای استحکام کار نیز می توان در ابتدا از سیستم فیلترینگ استفاده نمود تا ذرات بسیار ریز و شناور آب وارد نازل نشود . همچنین مقدار آب مصرفی در کارواش های دستی نسبت به کارواش های اتوماتیک که دارای سیستم تصفیه و بازیافت آب هستند زیاد می باشد.

 

https://abniro.com/irrigation-controller-hunter/


تاریخ : پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400
بازدید : 525
نویسنده : pone

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک ایران درباره دپوی ۳ میلیون تن کالا در گمرکات کشور اظهار کرد: این کالاها موجودی بنادر است و بیش ۳ میلیون تن شامل ۶ نوع کالای اساسی است که مشمول ارز دولتی هستند و در بندر امام خمینی(ره) دپو شده است.

او ادامه داد: در کالاهای اساسی صاحبان کالا اجازه دارند، بدون ثبت سفارش کالا را به بنادر کشور رسانده و سپس برای ثبت سفارش و ترخیص اقدام کنند. موضوع انتقال و تامین ارز هم از جمله موارد ضروری برای کسب اسناد مالکیت است. از بین کالاهای ذکر شده حدود یک میلیون تن کالا هنوز اسناد مربوط به مالکیت را اخذ نکردند و به همین دلیل توان ترخیص را ندارند. مابقی کالاها با اعتبار خریدار وارد کشور شده و در نتیجه صاحبان کالا می‌توانند تشریفات را انجام دهند و کالا را ترخیص کنند اما موضوع تایید منشا ارز از طرف بانک مرکزی مانع از طی شدن فرایند ترخیص می‌شود.

دپوی ۳ میلیون تن کالای اساسی در گمرک از سوی ۵۰ واردکننده
ارونقی تشریح کرد: سال گذشته می‌توانستیم ۹۰ درصد از کالاهای اساسی را که هنوز کد رهگیری بانک نگرفته بودند، ترخیص کنیم اما این ظرفیت از گمرک گرفته شد. حالا دوباره به ستاد تنظیم بازار ابلاغ شده تا امکان ترخیص ۹۰درصدی کالاهای اساسی را فراهم کنند.

معاون فنی گمرک ایران درباره فساد پذیری این کالاها گفت: این ۶ قلم کالا شامل گندم، ذرت، جو، دانه‌های روغنی و روغن خام است که در صورت ماندگار شدن طولانی می‌توانند، دچار فساد شوند. ۵۰ شرکت این کالاها را وارد کردند و امروز به آن‌ها طی نامه‌ای ابلاغ کردیم که می‌توانند با مراجعه به بانک مرکزی به قید فوریت ارز مورد نیاز خود را دریافت و اقدام به ترخیص ۱۰۰ درصدی کالاهای موجود در گمرک کنند تا از فساد این محصولات جلوگیری شود.


تاریخ : پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400
بازدید : 529
نویسنده : pone

اگر چه گفته میشود که در تحریمها دارو و غذا استثناء است، اما بنده به عنوان کسی که در تامین دارو نقشی را به عهده دارد، میگویم که این حرف یک دروغ بزرگ است و اتفاقا برنامهریزی شده که تامین دارو و تجهیزات پزشکی مردم ایران به عنوان اولویت دشمن، دچار مشکل شود، اما توانمندی شما این نقشه شوم آنها را نقش بر آب کرد. صنایع دارویی از حیاتی ترین صنایع هر کشوری است، به دلیل اینکه ارتباط مستقیمی با سلامت مردم آن کشور دارد و هر اشتباه کوچکی می تواند منجر به اتفاقاتی جبران ناپذیر شود. مهم ترین ماده، همان ماده شیمیایی است که اثر دارویی دارد و اصطلاحا آن را “ماده موثر” می نامند. همچنین اداره کل تجهیزات پزشکی طبق تعریف فوق و بر اساس وظیفه قانونی تعیین شده در تبصره ۲ ماده ۱۴ از قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی، اقدام به تدوین فهرست تجهیزات پزشکی ایران بر اساس استاندارد بینالمللی ISO۱۵۲۲۵ نمودهاست و لیست نهایی را تا پایان مرداد ۱۳۸۸ خواهد نمود. اما با تمهیداتی که در قرارگاه دیده شده است مقام محترم وزارت و معاونین براین مساله اتفاق نظر داشتند که مولکول های جدید وارد فهرست دارویی کشور شود.

وی همچنین با بیان اینکه صنعت دارو به طور کلی صنعتی استراتژیک است عنوان کرد که ما در سیاست گذاری هایمان اولویت اصلی اولا اینکه کمیت دارو در کشور لطمه نبیند و با کمبود مواجه نشویم حال چه مواد اولیه سازو چه داروهای ساخته شده ما نمی خواهیم صنایع دارویی مان با مشکل مواجه شود ضمن آنکه تامین دارو در کشورنیز دچار اختلال شود. طبق ماده ۱ ضوابط و مقررات واردات مواد اولیه دارویی وزارت بهداشت، هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند پس از اخذ مجوزهای لازم از اداره کل نظارت بر امور دارو مواد مخدر به واردات مواد اولیه دارویی بپردازد. این ماده تبصره نیز دارد: در صورتی که شرکتی از مواد اولیه ی وارداتی در خط تولید خود استفاده نمی کنند و یا اصلا دارای یک خط تولید نیستند. اگر شرکت تولید کننده دارو دارای یک پروانه ساخت باشد و بعد اقدام به واردات مواد اولیه کند. سالمخبر: مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: اگر شرکتهای داروسازی در کشور به مراکز دولتی تخفیف ندهند یا محصول خود را ضابطهمند عرضه کنند، آنها هم مجبور به خرید با قیمت واقعی و به صرفه خواهند شد.

برخی میگویند یکی از مشکلات ما در حوزه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بحث نقل و انتقال پول است، اما قضایا فراتر از این موضوع است؛ به طوری که مشخصاً و عمداً شرکتهای داروسازی که سالها با ایران کار میکنند و در دوره قبلی تحریمها نیز کارشان را با ایران ادامه میدادند، تحت فشار قرار میگیرند و به زبان میآورند که ما تحت فشار هستیم. اگرچه که برخی از کمبودهایی که منعکس میشود در همین دو درصد است. ما به التفاوت بین ۹۷ درصد تا ۹۹ درصد که دو درصد است، داروهایی هستند که وارد میشوند، اما مشابه تولید داخلشان نیز وجود دارد که البته برای آن ها محدودیت هایی را ایجاد کردیم و بازار را در اختیار تولیدکنندگان دارو قرار دادهایم. برای انجام واردات هر محصول نیاز به کارت بازرگانی و مجوز ورود و دریافت گواهی ها و استانداردها می باشد. واردات کالا یک امر بسیار تخصصی می باشد و نیاز به انجام مشاوره دارد که به تمامی این مراحل و مجوزها و حقوق ها آگاهی و اشراف داشته باشد و بتواند فرد وارد کننده را راهنمایی کند. 

بین المللی رد کرد و به ما اثبات شد ما به طور قطع اجازه واردات مواد اولیه را می دهیم. این شرکت با نامی درخشان و کادری مجرب در زمینه موادشیمیایی تضمین می نماید تا کلیه کالاهای مواد شیمیایی را با در نظر گرفتن تمامی موارد لازم تهیه و نگهداری و سپس در اختیار خریداران محترم مواد شیمیایی و همچنین مصرف کنندگان محترم مواد اولیه شیمیایی قرار بدهد. رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی، شیمیایی و بسته بندی نیز گفت: با وجود کم توجهی هایی که در گذشته به تولید مواد اولیه دارویی شده بود اما در سالهای اخیر رشد این صنعت شتاب گرفته است. رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی, شیمیایی و بسته بندی افزود: در نظام ژنریک هیچ تفاوتی بین داروی ایرانی و خارجی وجود ندارد و مهمترین چالش در توسعه تولید مواد اولیه نگاه سنتی حاکم بر جامعه پزشکی است. رییس سازمان غذا و دارو با تقدیر از عملکرد مدیران شرکت داروسازی عبیدی گفت: اتفاقات خوبی که در مجموعه داروسازی دکتر عبیدی افتاده است واقعا نشان می دهد که در ورود مولکول ها و تولید محصولات جدید و بسیار با کیفیت و خط تولید نه تنها هیچ کم و کسری وجود ندارد بلکه از کمپانی های بزرگ داروسازی در دنیا هم پیشی گرفته است.


تاریخ : پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400
بازدید : 3657
نویسنده : pone

اگر چه گفته میشود که در تحریمها دارو و غذا استثناء است، اما بنده به عنوان کسی که در تامین دارو نقشی را به عهده دارد، میگویم که این حرف یک دروغ بزرگ است و اتفاقا برنامهریزی شده که تامین دارو و تجهیزات پزشکی مردم ایران به عنوان اولویت دشمن، دچار مشکل شود، اما توانمندی شما این نقشه شوم آنها را نقش بر آب کرد. صنایع دارویی از حیاتی ترین صنایع هر کشوری است، به دلیل اینکه ارتباط مستقیمی با سلامت مردم آن کشور دارد و هر اشتباه کوچکی می تواند منجر به اتفاقاتی جبران ناپذیر شود. مهم ترین ماده، همان ماده شیمیایی است که اثر دارویی دارد و اصطلاحا آن را “ماده موثر” می نامند. همچنین اداره کل تجهیزات پزشکی طبق تعریف فوق و بر اساس وظیفه قانونی تعیین شده در تبصره ۲ ماده ۱۴ از قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی، اقدام به تدوین فهرست تجهیزات پزشکی ایران بر اساس استاندارد بینالمللی ISO۱۵۲۲۵ نمودهاست و لیست نهایی را تا پایان مرداد ۱۳۸۸ خواهد نمود. اما با تمهیداتی که در قرارگاه دیده شده است مقام محترم وزارت و معاونین براین مساله اتفاق نظر داشتند که مولکول های جدید وارد فهرست دارویی کشور شود.

وی همچنین با بیان اینکه صنعت دارو به طور کلی صنعتی استراتژیک است عنوان کرد که ما در سیاست گذاری هایمان اولویت اصلی اولا اینکه کمیت دارو در کشور لطمه نبیند و با کمبود مواجه نشویم حال چه مواد اولیه سازو چه داروهای ساخته شده ما نمی خواهیم صنایع دارویی مان با مشکل مواجه شود ضمن آنکه تامین دارو در کشورنیز دچار اختلال شود. طبق ماده ۱ ضوابط و مقررات واردات مواد اولیه دارویی وزارت بهداشت، هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند پس از اخذ مجوزهای لازم از اداره کل نظارت بر امور دارو مواد مخدر به واردات مواد اولیه دارویی بپردازد. این ماده تبصره نیز دارد: در صورتی که شرکتی از مواد اولیه ی وارداتی در خط تولید خود استفاده نمی کنند و یا اصلا دارای یک خط تولید نیستند. اگر شرکت تولید کننده دارو دارای یک پروانه ساخت باشد و بعد اقدام به واردات مواد اولیه کند. سالمخبر: مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: اگر شرکتهای داروسازی در کشور به مراکز دولتی تخفیف ندهند یا محصول خود را ضابطهمند عرضه کنند، آنها هم مجبور به خرید با قیمت واقعی و به صرفه خواهند شد.

برخی میگویند یکی از مشکلات ما در حوزه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بحث نقل و انتقال پول است، اما قضایا فراتر از این موضوع است؛ به طوری که مشخصاً و عمداً شرکتهای داروسازی که سالها با ایران کار میکنند و در دوره قبلی تحریمها نیز کارشان را با ایران ادامه میدادند، تحت فشار قرار میگیرند و به زبان میآورند که ما تحت فشار هستیم. اگرچه که برخی از کمبودهایی که منعکس میشود در همین دو درصد است. ما به التفاوت بین ۹۷ درصد تا ۹۹ درصد که دو درصد است، داروهایی هستند که وارد میشوند، اما مشابه تولید داخلشان نیز وجود دارد که البته برای آن ها محدودیت هایی را ایجاد کردیم و بازار را در اختیار تولیدکنندگان دارو قرار دادهایم. برای انجام واردات هر محصول نیاز به کارت بازرگانی و مجوز ورود و دریافت گواهی ها و استانداردها می باشد. واردات کالا یک امر بسیار تخصصی می باشد و نیاز به انجام مشاوره دارد که به تمامی این مراحل و مجوزها و حقوق ها آگاهی و اشراف داشته باشد و بتواند فرد وارد کننده را راهنمایی کند. 

بین المللی رد کرد و به ما اثبات شد ما به طور قطع اجازه واردات مواد اولیه را می دهیم. این شرکت با نامی درخشان و کادری مجرب در زمینه موادشیمیایی تضمین می نماید تا کلیه کالاهای مواد شیمیایی را با در نظر گرفتن تمامی موارد لازم تهیه و نگهداری و سپس در اختیار خریداران محترم مواد شیمیایی و همچنین مصرف کنندگان محترم مواد اولیه شیمیایی قرار بدهد. رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی، شیمیایی و بسته بندی نیز گفت: با وجود کم توجهی هایی که در گذشته به تولید مواد اولیه دارویی شده بود اما در سالهای اخیر رشد این صنعت شتاب گرفته است. رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی, شیمیایی و بسته بندی افزود: در نظام ژنریک هیچ تفاوتی بین داروی ایرانی و خارجی وجود ندارد و مهمترین چالش در توسعه تولید مواد اولیه نگاه سنتی حاکم بر جامعه پزشکی است. رییس سازمان غذا و دارو با تقدیر از عملکرد مدیران شرکت داروسازی عبیدی گفت: اتفاقات خوبی که در مجموعه داروسازی دکتر عبیدی افتاده است واقعا نشان می دهد که در ورود مولکول ها و تولید محصولات جدید و بسیار با کیفیت و خط تولید نه تنها هیچ کم و کسری وجود ندارد بلکه از کمپانی های بزرگ داروسازی در دنیا هم پیشی گرفته است.


تاریخ : شنبه 16 اسفند 1399
بازدید : 547
نویسنده : pone
سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد که ۱۴ یا ۱۵ مارس (۲۴/۲۵ اسفند) گزارش تحقیق درباره منشأ کرونا در چین را منتشر خواهد کرد.
 
                                                   بهداشت جهانی زمان انتشار گزارش کرونا را اعلام کرد

به گزارش «تاباک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «تدروس ادهانوم» دبیرکل سازمان‌جهانی ‌بهداشت که در یک کنفرانس خبری مجازی صحبت می‌کرد، حذف هرگونه اطلاعات از گزارش مقدماتی هیأت اعزامی این سازمان به شهر ووهان چین را نیز رد کرد.

اواسط ژانویه بود که سازمان جهانی بهداشت با موافقت چین اجازه پیدا کرد که هیأتی را به ووهان کانون اولیه ویروس کرونا اعزام کند.

پیش‌تر «پیتر بن امبارک» دانشمند ایمنی غذایی در سازمان جهانی بهداشت در پی پایان ماموریت این سازمان در چین، هرگونه تئوری منشاء آزمایشگاهی ویروس را بسیار بعید دانسته و گفته بود این نظریه نیاز به هیچ تحقیقی ندارد. وی در اظهارات هفته گذشته خود تاکید کرده بود که ویروس کرونا به احتمال زیاد از طریق حیوانات میزبان یا گوشت حیوانات وحشی منجمد به انسان منتقل شده و این احتمالات باید همچنان بررسی شود.

این در حالی است که روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از محققان سازمان جهانی بهداشت مدعی شده بود که چین از دادن اطلاعات درباره موارد اولیه ابتلا به کووید-۱۹ که می‌تواند به نحوه و زمان شیوع ویروس در چین کمک کند، خودداری کرده است.

سازمان جهانی بهداشت از زمان آغاز همه گیری کرونا با انتقاداتی روبرو شده است. منتقدان بر این باور بودند که این نهاد در آغاز شیوع ویروس کرونا بر دامنه بحران سرپوش گذاشته است. «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا هم از نخستین کسانی بود که نظریه منشاء آزمایشگاهی ویروس کرونا را از یکی از آزمایشگاه‌های ویروس شناسی ووهان؛ شهری که نخستین بار این ویروس در آن شناسایی شد، ارائه داد.

 

 
 

تاریخ : شنبه 16 اسفند 1399
بازدید : 535
نویسنده : pone

رئیس کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که نیروهای آمریکایی تا اول ماه می از افغانستان خارج نمی‌شوند.

آدام اسمیت، رئیس کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که نیروهای آمریکایی تا اول ماه می از افغانستان خارج نمی‌شوند.

این عضو مجلس آمریکا اظهار داشت: احتمال این وجود دارد که نیروهای آمریکایی در جریان سال جاری از افغانستان بیرون شوند، اما خروج آنها تا اول ماه می بعید به نظر می‌رسد.

رئیس کمیته نظامی مجلس نمایندگان آمریکا افزود: ما باید راهی را دریابیم که حضور ما بیشتر استراتژیک باشد و کمتر وسعت داشته باشد.

پیش از این، لیندزی گراهام، سناتور آمریکایی نیز گفته بود نیروهای آمریکایی زمانی از افغانستان خارج خواهند شد که شرایط مساعد باشد.

بر اساس توافقنامه دولت ترامپ با گروه طالبان قرار بود نیروهای خارجی تا اول ماه می سال جاری میلادی خاک افغانستان را  ترک کنند

انتهای پیام/

 
 

تاریخ : شنبه 16 اسفند 1399
بازدید : 677
نویسنده : pone

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که هیچ کس نمی‌تواند در مورد انحلال نهاد‌هایی که در قانون اساسی تسجیل شده تصمیم بگیرد.

 

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز شنبه (۱۶ حوت/ اسفند) در مراسم افتتاح سال سوم دوره هفدهم شورای ملی تاکید کرد که هیچ کس نمی‌تواند در مورد انحلال نهاد‌هایی که در قانون اساسی تسجیل شده تصمیم بگیرد.

وی خطاب به طالبان و پاکستان گفت: طالبان باید نیت صلح‌خواهی خود را عملا ثابت کرده و پاکستان باید افغانستان مستقل و آزاد را بپذیرد.

اشرف غنی اظهار داشت: اجماعی در سطح ملی، بین‌المللی، منطقوی و جهان اسلامی برای صلح پایدار که محصول آن یک افغانستان مستقل و مردم سالار باشد به وجود آمده و این فرصت بی‌نظیر است.

وی تاکید کرد که تضمین منطقه و جهان برای صلح پایدار در افغانستان یک امر حتمی و ضروری است. تلاش ما برای تقویت این اجماع و کسب تضمین منطقوی و بین‌المللی برای صلح پایدار در افغانستان جریان دارد.

اشرف غنی در مورد مدیریت روند صلح نیز گفت که مدیریت نادرست و غیر مدبرانه روند صلح خطراتی را هم با خود دارد که وی به عنوان رئیس جمهور کشور می‌خواهد نمایندگان را از آن آگاه بسازد؛ تحلیل این خطرات و مدیریت آن می‌تواند افغانستان را برای رسیدن به صلح نزدیک بسازد و اغماض و چشم پوشی از خطرات هم می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد.

محمد اشرف غنی همچنین در واکنش به طرح زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان درباره آینده افغانستان گفت که هر نهادی می‌تواند خیال و خوابی را در کاغذ بنویسد اما عملی نیست.

هر نهادی می‌تواند خیال و خوابی را در کاغذ بنویسد اما عملی نیست!

وی بیان داشت: «هر نهادی می‌‎تواند خیال و خوابی را در کاغذی بنویسد و راه حلی برای افغانستان توصیه کند؛ این کاغذها هم در گذشته نوشته شده، حال هم نوشته می‌شود و در آینده هم نوشته خواهد شد؛ اما وثیقه ما قانون اساسی ماست.»

وی با تاکید بر اینکه افغانستان به وثیقه دیگری جز قانون اساسی نیاز ندارد افزود: هیچ کس نمی‌تواند در مورد انحلال نهادهایی که در قانون اساسی تسجیل شده تصمیم بگیرد؛ قانون اساسی و نهادهای ملی پابرجا خواهد بود و یگانه راه تعدیل قانون اساسی هم مجرایی است که در خود این قانون تذکر یافته است.

زلمی خلیلزاد در سفر اخیرش به کابل طرحی را به دولت و شماری از سیاسیون افغانستان سپرده‌است که در آن، نقشه‌ راه ایجاد یک حکومت انتقالی پیش‌بینی شده‌است.

گفته می شود که این طرح که در ۱۰ صفحه به زبان انگلیسی ترتیب شده و چندین سناریوی احتمالی را برای ایجاد حکومتی زیر نام «دولت انتقالی صلح» پیش‌بینی می‌کند.

بر اساس این طرح قرار است یک ساختار سیاسی جدید به نام «دولت انتقالی صلح افغانستان»‌ به میان بیاید که دارای «سه قوه مستقل و مساوی اجراییه، شورای ملی و مقننه که دارای دادگاه‌ عالی و دادگاه‌های محلی» خواهد بود. بر اساس این سند «یک شورای عالی فقه اسلامی و یک کمیسیون تعدیل قانون اساسی» نیز ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

 


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس ponehnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com