جزئیات ۳ میلیون تن کالای اساسی دپو شده در گمرک


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400
بازدید : 516
نویسنده : pone

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک ایران درباره دپوی ۳ میلیون تن کالا در گمرکات کشور اظهار کرد: این کالاها موجودی بنادر است و بیش ۳ میلیون تن شامل ۶ نوع کالای اساسی است که مشمول ارز دولتی هستند و در بندر امام خمینی(ره) دپو شده است.

او ادامه داد: در کالاهای اساسی صاحبان کالا اجازه دارند، بدون ثبت سفارش کالا را به بنادر کشور رسانده و سپس برای ثبت سفارش و ترخیص اقدام کنند. موضوع انتقال و تامین ارز هم از جمله موارد ضروری برای کسب اسناد مالکیت است. از بین کالاهای ذکر شده حدود یک میلیون تن کالا هنوز اسناد مربوط به مالکیت را اخذ نکردند و به همین دلیل توان ترخیص را ندارند. مابقی کالاها با اعتبار خریدار وارد کشور شده و در نتیجه صاحبان کالا می‌توانند تشریفات را انجام دهند و کالا را ترخیص کنند اما موضوع تایید منشا ارز از طرف بانک مرکزی مانع از طی شدن فرایند ترخیص می‌شود.

دپوی ۳ میلیون تن کالای اساسی در گمرک از سوی ۵۰ واردکننده
ارونقی تشریح کرد: سال گذشته می‌توانستیم ۹۰ درصد از کالاهای اساسی را که هنوز کد رهگیری بانک نگرفته بودند، ترخیص کنیم اما این ظرفیت از گمرک گرفته شد. حالا دوباره به ستاد تنظیم بازار ابلاغ شده تا امکان ترخیص ۹۰درصدی کالاهای اساسی را فراهم کنند.

معاون فنی گمرک ایران درباره فساد پذیری این کالاها گفت: این ۶ قلم کالا شامل گندم، ذرت، جو، دانه‌های روغنی و روغن خام است که در صورت ماندگار شدن طولانی می‌توانند، دچار فساد شوند. ۵۰ شرکت این کالاها را وارد کردند و امروز به آن‌ها طی نامه‌ای ابلاغ کردیم که می‌توانند با مراجعه به بانک مرکزی به قید فوریت ارز مورد نیاز خود را دریافت و اقدام به ترخیص ۱۰۰ درصدی کالاهای موجود در گمرک کنند تا از فساد این محصولات جلوگیری شود.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس ponehnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com