مدیران صنایع مواد اولیه دارو از این پس باید شخصاً تعهد دهند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400
بازدید : 3377
نویسنده : pone

اگر چه گفته میشود که در تحریمها دارو و غذا استثناء است، اما بنده به عنوان کسی که در تامین دارو نقشی را به عهده دارد، میگویم که این حرف یک دروغ بزرگ است و اتفاقا برنامهریزی شده که تامین دارو و تجهیزات پزشکی مردم ایران به عنوان اولویت دشمن، دچار مشکل شود، اما توانمندی شما این نقشه شوم آنها را نقش بر آب کرد. صنایع دارویی از حیاتی ترین صنایع هر کشوری است، به دلیل اینکه ارتباط مستقیمی با سلامت مردم آن کشور دارد و هر اشتباه کوچکی می تواند منجر به اتفاقاتی جبران ناپذیر شود. مهم ترین ماده، همان ماده شیمیایی است که اثر دارویی دارد و اصطلاحا آن را “ماده موثر” می نامند. همچنین اداره کل تجهیزات پزشکی طبق تعریف فوق و بر اساس وظیفه قانونی تعیین شده در تبصره ۲ ماده ۱۴ از قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی، اقدام به تدوین فهرست تجهیزات پزشکی ایران بر اساس استاندارد بینالمللی ISO۱۵۲۲۵ نمودهاست و لیست نهایی را تا پایان مرداد ۱۳۸۸ خواهد نمود. اما با تمهیداتی که در قرارگاه دیده شده است مقام محترم وزارت و معاونین براین مساله اتفاق نظر داشتند که مولکول های جدید وارد فهرست دارویی کشور شود.

وی همچنین با بیان اینکه صنعت دارو به طور کلی صنعتی استراتژیک است عنوان کرد که ما در سیاست گذاری هایمان اولویت اصلی اولا اینکه کمیت دارو در کشور لطمه نبیند و با کمبود مواجه نشویم حال چه مواد اولیه سازو چه داروهای ساخته شده ما نمی خواهیم صنایع دارویی مان با مشکل مواجه شود ضمن آنکه تامین دارو در کشورنیز دچار اختلال شود. طبق ماده ۱ ضوابط و مقررات واردات مواد اولیه دارویی وزارت بهداشت، هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند پس از اخذ مجوزهای لازم از اداره کل نظارت بر امور دارو مواد مخدر به واردات مواد اولیه دارویی بپردازد. این ماده تبصره نیز دارد: در صورتی که شرکتی از مواد اولیه ی وارداتی در خط تولید خود استفاده نمی کنند و یا اصلا دارای یک خط تولید نیستند. اگر شرکت تولید کننده دارو دارای یک پروانه ساخت باشد و بعد اقدام به واردات مواد اولیه کند. سالمخبر: مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: اگر شرکتهای داروسازی در کشور به مراکز دولتی تخفیف ندهند یا محصول خود را ضابطهمند عرضه کنند، آنها هم مجبور به خرید با قیمت واقعی و به صرفه خواهند شد.

برخی میگویند یکی از مشکلات ما در حوزه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بحث نقل و انتقال پول است، اما قضایا فراتر از این موضوع است؛ به طوری که مشخصاً و عمداً شرکتهای داروسازی که سالها با ایران کار میکنند و در دوره قبلی تحریمها نیز کارشان را با ایران ادامه میدادند، تحت فشار قرار میگیرند و به زبان میآورند که ما تحت فشار هستیم. اگرچه که برخی از کمبودهایی که منعکس میشود در همین دو درصد است. ما به التفاوت بین ۹۷ درصد تا ۹۹ درصد که دو درصد است، داروهایی هستند که وارد میشوند، اما مشابه تولید داخلشان نیز وجود دارد که البته برای آن ها محدودیت هایی را ایجاد کردیم و بازار را در اختیار تولیدکنندگان دارو قرار دادهایم. برای انجام واردات هر محصول نیاز به کارت بازرگانی و مجوز ورود و دریافت گواهی ها و استانداردها می باشد. واردات کالا یک امر بسیار تخصصی می باشد و نیاز به انجام مشاوره دارد که به تمامی این مراحل و مجوزها و حقوق ها آگاهی و اشراف داشته باشد و بتواند فرد وارد کننده را راهنمایی کند. 

بین المللی رد کرد و به ما اثبات شد ما به طور قطع اجازه واردات مواد اولیه را می دهیم. این شرکت با نامی درخشان و کادری مجرب در زمینه موادشیمیایی تضمین می نماید تا کلیه کالاهای مواد شیمیایی را با در نظر گرفتن تمامی موارد لازم تهیه و نگهداری و سپس در اختیار خریداران محترم مواد شیمیایی و همچنین مصرف کنندگان محترم مواد اولیه شیمیایی قرار بدهد. رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی، شیمیایی و بسته بندی نیز گفت: با وجود کم توجهی هایی که در گذشته به تولید مواد اولیه دارویی شده بود اما در سالهای اخیر رشد این صنعت شتاب گرفته است. رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی, شیمیایی و بسته بندی افزود: در نظام ژنریک هیچ تفاوتی بین داروی ایرانی و خارجی وجود ندارد و مهمترین چالش در توسعه تولید مواد اولیه نگاه سنتی حاکم بر جامعه پزشکی است. رییس سازمان غذا و دارو با تقدیر از عملکرد مدیران شرکت داروسازی عبیدی گفت: اتفاقات خوبی که در مجموعه داروسازی دکتر عبیدی افتاده است واقعا نشان می دهد که در ورود مولکول ها و تولید محصولات جدید و بسیار با کیفیت و خط تولید نه تنها هیچ کم و کسری وجود ندارد بلکه از کمپانی های بزرگ داروسازی در دنیا هم پیشی گرفته است.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس ponehnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com