اسکنر چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 8 مرداد 1402
بازدید : 19956
نویسنده : pone

انواع اسکنر - معرفی، کاربردها و عملکرد اسکنرها

در دنیای دیجیتال امروزی، ما دستگاه‌های مختلفی داریم که کار ما را آسان‌تر از همیشه می‌کنند، کار ما را سازنده‌تر می‌کنند و به ما کمک می‌کنند کارهای مهم را سریع‌تر انجام دهیم. یکی از این دستگاه های دیجیتال، اسکنر، یکی از ابزارهای مهم در بایگانی و ذخیره اسناد است. در این مقاله، انواع مختلف اسکنرها را به شما معرفی می کنیم، توضیح می دهیم که هر کدام چه کاری انجام می دهند، چگونه کار می کنند و کجا استفاده می شوند. اگر می خواهید بدانید اسکنر چگونه کار می کند، این مقاله را بخوانید.

اسکنر چیست؟

اسکنر وسیله یا ابزاری است که به ما کمک می کند اسنادی مانند کاغذها، تصاویر، نقشه ها یا هر محتوای دیگری را روی کاغذ اسکن کنیم و آنها را به تصویر در رایانه خود تبدیل کنیم. به نوعی می توان گفت که هر نوع اسکنر اسناد فیزیکی ما را به اسناد دیجیتال تبدیل می کند تا بتوانیم آنها را به صورت فایل در رایانه یا سرور ذخیره کرده و از مکان دیگری به آنها دسترسی داشته باشیم و از این اسناد در برابر خطر سوختن محافظت کنیم. ممکن است آسیب ببینم، از گم شدن آن جلوگیری کنیم و…

اسکنرها برای عکاسان، شرکت ها و پذیرش هتل ها، شرکت ها و کارمندان و مدیران خصوصی بسیار مفید هستند و در زمان و هزینه صرفه جویی می کنند.

انواع اسکنر

شاید اگر نوع اسکنر را از ما بپرسند پاسخ دهیم دستگاهی است که شبیه صفحه نمایش بزرگ است و فایل را روی صفحه می گذاریم و عملیات اسکن انجام می شود و می توانیم دیجیتال نهایی را دریافت کنیم. فایل. با اسکن فایل ها، احتمال از دست دادن صفحات و فایل ها یا فشرده سازی برگه ها کاهش می یابد.

با این حال، باید بدانید که انواع مختلفی از اسکنرها وجود دارد که هر کدام کاربرد و نحوه کار متفاوتی دارند و برای نیازهای خاص طراحی شده اند. در متن زیر می خواهیم شما را با انواع اسکنر آشنا کنیم و عملکرد هر کدام را با هم بررسی کنیم.

اسکنر تخت

اولین نوع مانیتور، مانیتور تخت است که تقریباً همه ما در ادارات و شرکت ها آن را دیده ایم. این نوع اسکنر مانند یک صفحه تخت با قطر کم است که دارای در است و وقتی در را باز می کنید صفحه ای شیشه ای می بینید که کار دریافت تصویر را انجام می دهد.

اسکنر تخت

این نوع اسکنرها بر اساس نحوه انجام کار عموماً برای کارهای خانگی و نیمه حرفه ای مناسب بوده و با سرعت پایین کار خواهند کرد. این اسکنر در مطب نیز قابل استفاده است همچنین با این اسکنر معمولا می توانید اسناد کوچک مانند عکس های 3*4 و اسناد بزرگ مانند برگه های A4 را اسکن کنید و در این زمینه هیچ محدودیتی ندارید.

همچنین در این نوع اسکنر معمولا کیفیت تصویر بالاست و از اسکن می توانیم تصاویر باکیفیتی بدست آوریم که به همین دلیل اغلب از این نوع برای اسکن تصویر استفاده می شود.

اسکنر برگه یا اسکنر اسناد

نوع دیگر اسکنر، اسکنر اسناد یا کاغذ است که می توان گفت مانند مدل قبلی عمل می کند. تنها تفاوت با اسکنر این است که به جای اینکه سند را روی صفحه نگه دارید و مدام آن را تغییر دهید، سند را وارد اسکنر می کنید و اسکن به طور خودکار انجام می شود.

اسکنر اسناد اداری

این روش به شما کمک می کند تا سرعت اسکن سریع تری داشته باشید. در نتیجه اسکنر اسناد یا برگه برای کارهایی که نیاز به سرعت بالا دارند بسیار مفید هستند و به دلیل سرعت بالا معمولاً در ادارات، بایگانی ها و مراکز چاپ که به آنها اسکنر رومیزی نیز می گویند استفاده می شود. البته این را هم بدانید که ممکن است کیفیت تصاویر به دست آمده از این طریق کمی کمتر از اسکنرهای تخت باشد.

اسکنر موبایل

نوع سوم اسکوترها دستگاه های متحرک یا دستگاه های قابل حمل هستند که معمولا کوچک هستند و به راحتی قابل حمل هستند. این اسکنرها تقریباً مانند اسکنرهای کاغذی یا کاغذی کار می کنند، با این تفاوت که کوچکتر و سبک تر و در نتیجه کندتر هستند. علاوه بر این، به دلیل کوچک بودن فیدر یا ADF، کاغذ کمتری برای اسکن دارند.

اسکنر قابل حمل

شما به راحتی می توانید اسناد مختلف را با اسکنر قابل حمل خود اسکن کرده و با استفاده از اتصال USB آنها را به رایانه خود منتقل کنید. البته باید به یاد داشته باشید که این اسکنرها معمولا برای اسکن عکس و موارد مشابه که نیاز به کیفیت بالایی دارند چندان مناسب نیستند.

اسکنر فعال

نوع چهارم اسکنر که اسکنر دستی نام دارد برای کارهای خاصی طراحی شده است و اکثر افرادی که می خواهند سند مورد نظر خود یا حتی کتاب را اسکن کرده و به صورت دیجیتالی داشته باشند از آن استفاده می کنند. اسکنرهای دستی بسیار کوچک هستند به همین دلیل به آن ها دستی می گویند و به راحتی می توانید آن ها را به هر جایی که می خواهید ببرید و در کیف یا جیب خود قرار دهید.

اسکنر دستی

این اسکنرها بیشتر در دو نوع دستی و اتوماتیک با حالت های مختلف کار می باشند. در یک اسکنر دستی خودکار، روش کار به این صورت است که شما یک برگه یا سند را در اسکنر قرار می دهید و اسکنر آن را از یک طرف برمی دارد و از طرف دیگر می گیرد و اسکن می کند. اما در یک اسکنر دستی، برای اسکن فایل باید دست خود را روی سند حرکت دهید. به عنوان یک قاعده، از این نوع اسکنرها نمی توان انتظار کیفیت بالایی داشت، بنابراین برای اسکن عکس ها و فایل های چند رسانه ای چندان مناسب نیستند.

اسکنر عکس اسکنر عکس

اگر نیاز به اسکن مکرر عکس ها و تصاویر دارید، خرید دستگاه فتوکپی ایده خوبی است. دستگاه فتوکپی برای عکس ها و تصاویر با کیفیت بالا با کاغذ عکس مخصوص استفاده می شود. اسکنرهای دیگر نیز می توانند تصاویر را اسکن کنند. اما دوربین بهترین کیفیت را دارد و رنگ های موجود در تصویر را با عمق و کیفیت عالی به نمایش می گذارد. به طور کلی، دستگاه های فتوکپی نسبت به سایر دستگاه های فتوکپی که برای ویرایش و روتوش عکس های قدیمی استفاده می شوند، هزینه بیشتری دارند.

اسکنر عکس

اسکنر فیلم اسکنر فیلم

اسکنر فیلم دستگاهی است که برای اسکن فیلم عکاسی به طور مستقیم بر روی کامپیوتر قبل از چاپ طراحی شده است. بسیاری از اسکنرهای فیلم دارای نرم افزار یا سخت افزار خاصی هستند که خراش ها و دانه های فیلم را از بین می برد و رنگ فیلم را بهبود می بخشد. مکانیسم اسکن در اینها با لامپ و سنسورهای CCD ساخته شده است و از نظر قیمت و کیفیت متفاوت هستند.

چگونه از بین انواع اسکنر بهترین گزینه را انتخاب کنیم؟

تاکنون انواع مختلف اسکنرها را بررسی کرده ایم و توضیح داده ایم که هر کدام برای چه کاری هستند و چگونه می توانید از آنها استفاده کنید. اکنون ممکن است از خود بپرسید که کدام نوع اسکنر برای شما بهترین گزینه است؟

عواملی وجود دارند که به شما در انتخاب و استفاده از بهترین اسکنر برای خود یا سازمانتان کمک می کنند. برای بررسی شرایط با ما همراه باشید.

نوع اسناد

اولین پارامتری که در انتخاب اسکنر باید در نظر گرفت نوع اسناد است. اگر نیاز به اسکن عکس هایی دارید که باید کیفیت بالایی داشته باشند، بهتر است اسکنر تهیه کنید که اسکن های با کیفیتی را به شما ارائه دهد.

همچنین باید در نظر داشته باشید که برخی از اسکنرها فقط قابلیت اسکن سیاه و سفید را دارند و اگر می خواهید فایل ها را به صورت رنگی اسکن کنید باید مراقب باشید.

اندازه کاغذ

اندازه اسناد پارامتر دیگری است که باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، اگر می خواهید نقشه های معماری را که معمولاً بزرگ هستند اسکن کنید، قطعاً اسکنر A4 برای شما مفید نیست و ممکن است برای شما دردسرهای زیادی ایجاد کند.

حجم فایل

اندازه کتاب عامل دیگری است که می تواند به ما کمک کند بهتر تشخیص دهیم کدام نوع اسکنر برای شما بهترین است. اگر تعداد زیادی اسناد را در روز اسکن می کنید، باید پارامترهای سرعت اسکن مورد نظر را در نظر بگیرید. اما اگر حجم کاری شما کم است، می توانید از یک اسکنر تخت آهسته اما با کیفیت بالا استفاده کنید.

عملکرد دستگاه

پارامتر دیگری که انواع مختلف اسکنرها را متمایز می کند، سطح عملکرد مورد انتظار از آنها است. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که اسکنر خانگی شما ساعت ها در روز بدون مشکل بافت شما را اسکن کند.

از این رو، بر اساس عملکردی که می‌خواهید، سعی کنید یک اسکنر با یک برنامه خوب انتخاب کنید که بتواند نیازهای شما را برآورده کند. توجه داشته باشید که اسکنر مورد نظر باید انتظارات شما را برآورده کند.

محل استفاده از اسکنر

همانطور که در معرفی انواع اسکنرها گفتیم، هر کدام از اسکنرها کاربردهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال، در جایی که به یک اسکنر ورق نیاز است، استفاده از یک اسکنر دستی یا قابل حمل چندان راحت نیست. بنابراین باید دقیقاً محل استفاده از این ابزار را بررسی کنید تا بتوانید بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر بخواهید اسناد یک سازمان بزرگ را اسکن کنید، قطعا اسکنر را انتخاب خواهید کرد که بر اساس سرعت و حجم کار، این وظیفه را بر عهده دارد.

همچنین، اگر می خواهید یک اسکنر برای کارهای شخصی خود تهیه کنید و صفحات مورد علاقه خود را در مجلات اسکن کنید، استفاده از اسکنرهای قابل حمل ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

برای جمع بندی این موارد باید بگوییم که قبل از انتخاب نهایی اسکنر مورد نیاز خود، بهتر است به قیمت اسکنر، کیفیت چاپ، سهولت استفاده از اسکنر، کاربرد دستگاه، هزینه نگاهی بیندازید. تعویض یا تعمیر قطعات، گارانتی و نرم افزار آن بهترین گزینه را انتخاب کنید. ،

نتیجه

در این مقاله به بررسی انواع اسکنرها و کاربرد آنها و نحوه عملکرد آنها پرداختیم و بررسی کردیم که هر اسکنر برای چه مواردی استفاده می شود و تفاوت آنها چگونه است. همچنین نحوه انتخاب بهترین گزینه اسکنر برای خود و سازمانتان را با هم بررسی کرده ایم تا در آینده با مشکل مواجه نشوید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا انواع اسکنرها را بشناسید و با توجه به نکات و پارامترهایی که بررسی کردیم، اسکنر مورد نیاز خود را انتخاب کنید تا به بهترین شکل ممکن عمل کرده و بهترین اسکنر را برای پروژه ها و کار خود خریداری کنید. .

مراجعه به صفحه مقاله: انواع اسکنر




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس ponehnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com